dietprojektet.blogg.se

Sex månader - sex dieter - en vegetarian.

10 cm

Publicerad 2013-09-23 17:45:17 i Allmänt,

Förra veckan var helt och hållet hemsk för mig! Åt en massa kolhydrater, och jag såg hur magen reagerade direkt. Jag åt både pasta och lösgodis, utan att jag tycker om nåt av det! (Lösgodiset kom sig förvisso för att ett beroende fick ligga åt sidan i några dagar). Potatis blev det en del också, eftersom jag hälsade på mor och syskon i några dagar och inte vill ge min tioåriga syster en massa idéer. Hur som helst, jag mäter alltid mitt midjemått några gånger i veckan, och samma dag som jag åkte till min mor låg jag på 69 cm, vet ni vad jag hade efter fyra dagar där? 79 cm!! Det diffade en hel decimeter bara för att jag ätit kolhydrater! Helt sjukt!
Efter den lilla resan blev det Stockholm ett dygn och sedan Gekås en hel dag. Det var banne mig fullständigt värdelöst att hitta bra vegetariskt käk nånstans! I torsdags fick det bli tzayspett med pommes på Gröna Lund, och i fredags tog jag mig till Voltaires restaurang i PUB-huset där jag tog en pyttipanna. Hade förväntat mig mer av Voltaire, tyckte faktiskt inte att pytten var något vidare. Så himla mycket dressing med!
 Och sen nere i Ullared, herregud! Varför bara servera snabbmat? Fick bli en quornfilé med pommes och extra sallad till lunch och sen en vegburgare med pommes innan hemfärd. Förhoppningsvis hade jag kunnat hitta bättre alternativ om jag letat lite, men det är det där med stress, och har man sällskap får man tyvärr ofta ta vad som finns, eller "hitta på nåt" för att de tänker "Men det finns ju ETT vegetariskt alternativ (att jag är vegetarian innebär inte att jag faktiskt tycker om varken falafeltallrikar eller grekiska sallader).
 
Nu tänker jag iallafall inte äta några kolhydrater på väldigt länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela