dietprojektet.blogg.se

Sex månader - sex dieter - en vegetarian.

Det här med kost

Publicerad 2013-09-09 23:21:04 i Allmänt,

Jag tycker (nu för tiden) att det är rätt så jäkla kul med mat, inte nödvändigtvis att äta utan vad olika sorts mat gör med en! De senaste dagarna har jag ju exempelvis verkligen förstått att socker, chips, vit pasta och vitt bröd inte alls är kul för kaggen! Och efter de här dagarna känner jag att jag blir mer och mer peppad på att ta reda på vad kroppen mår dåligt av. Gluten och socker får jag inte i mig mycket av (vad jag vet?), men laktos får jag i mig varje dag i och med turkiska yoghurten jag äter till frukost. Så mitt nästa lilla mini-mission blir att gå över till antingen laktosfri turkyo, eller kanske till och med ge sig på en yoghurt gjord på soja? Nån skillnad borde det ju bli runt midjan oavsett, det är jag övertygad om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela